keskiviikko 2. huhtikuuta 2014

Pinterest

Olen melko hidas innostumaan netin palveluista, erityisesti jos palveluun pitää rekisteröityä. Facebook sai minut houkuteltua joukkoonsa vasta kun se alkoi muistuttaa muuta kuin deittisivustoa. Tosin viimeisen vuoden aikana se on alkanut menettämään hohtoaan.
Yhdessä välissä kokeilin huvikseni Twitteriä, mutta sen tarkoitus ei ole oikein minulle auennut. Tuntuu että se on kuin kiipeäisi kalliolle huutelemaan ja toivoisi jonkun vastaavan huutoon.
Google+ tilikin minulta löytyy, kun sellainen annettiin kaikille gmail-käyttäjille. Ei tule minulla kyllä sitäkään käytettyä. Eikä siellä minulla edes ole montaa ystävääkään.
Instagram tuntuu Twitterin kanssa olevan nykyään monen firman järjestämien kilpailujen perusta, mutta muutoin en kokenut tarvetta jakaa valokuvia tuntemattomien kanssa joten eipä ole tullut sinne rekisteröityä.
On kuitenkin yksi palvelu johon olen hullaantunut täysin. Siellä täällä olen törmännyt Pinterestiin, mutta en ole ymmärtänyt täysin sen toimintaa (kun en ollut rekisteröitynyt palveluun). Mitä järkeä oli luoda seinätaulu epämääräisistä kuvista kuten 100 erilaisesta kakusta ilman reseptiä?
Viikko sitten yksi tuttu hehkutti taas sitä ja kertoi miten oli törmännyt ihaniin käsitöihin ja harmitteli ettei ymmärtänyt ohjeiden kieltä. Selkeästi palvelussa oli jotain jota ei näytetty ulkopuolisille ja lopulta uteliaisuus voitti. Rekisteröidyin sisälle ja löysin paljon kuvia, jotka olivat oikeasti linkkejä blogeihin ja vastaaviin nettisivuihin.
Nykyään Pinterestistä löydettyjen kuvien lähteille pääsee kirjautumattakin, mutta kirjautuneena saa kerättyä itselleen kaikenlaista mielenkiintoista muistiin. Voin siis sanoa hyvästi sähköpostissani roikkuville kymmenille keskeneräisille sähköposteille, jotka pitävät sisällään linkkejä mielenkiintoisiin sivuihin.

Tässä on pari minun muistitauluistani.

Ei kommentteja: