tiistai 15. helmikuuta 2011

The Hunted ja idea siitä

Katsoin viikonloppuna elokuvan The Hunted televisiosta. Kyllä, kyseessä on jo 15 vuotta vanha elokuva, mutta veti minua puoleensa todella. Pääosassa oli vakavanha miekan heiluttelija Christopher Lambert. Kuolleen naisen pääosassa on ehkä kaunein tietämäni aasialainen nainen Joan Chen (tuttu monelle Twin Peaksista).


Elokuva tapahtuu Japanissa ja niitä maisemia katsellessa aloin kaipaamaan jonnekin täysin erilaiseen ympäristöön pääsyä. Japani on ollut pitkään eräs unelmakohteistani Ranskan lisäksi ja tuo elokuva näytti Japanista sen kauniit puolensa.
Erittäin vaikuttunut olin elokuvan alkuvaiheen hotellista ja rumpuesityksestä. Itseasiassa haluaisin kuulla japanilaiset rummut ihan livenä. Aikani kaivettuani nettiä löysin rumpuryhmän Kodon ja heidän esityksensä löivät minuun täysillä. Ehdottomasti haluan nähdä jonkin heidän esityksistään.

Pikaisten laskutoimitusten jälkeen minulla olisi jopa varaakin tehdä ensi vuonna Japanin reissu... ehkä pääsisin sinne kirsikankukinnan aikaan. Täytyykin alkaa suunnittelemaan mitä kaikkea haluaisin tehdä siellä.
Päätin tässä myös että heti kun vain Helsingin kesäyliopiston kesän kurssit ovat haettavissa, niin ilmoittaudun japanin kielen kurssille. Minun olisi pitänyt käydä kielikurssi jo aiemmin mieheni kanssa, mutta silloin minusta tuntui että jos olisin mennyt tunnille hänen kanssaan, niin hän ei olisi saanut tutustua muihin ihmisiin. Tosin mitä olen kuullut asiasta näin jälkikäteen, ei siihen kurssiryhmään osunut kiinnostavia henkilöitä.

Ai niin, se elokuva... Se oli samaa tasoa kuin Highlander-elokuvat; viihdyttäviä ja voisin katsoa sen oikeastaan uudestaankin.

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Ehdottomasti hienointa musiikkia mitä olen Kodolta kuullut:
http://youtu.be/zvD_37lX8-Y

Tiina kirjoitti...

Tämäpäs sattui sopivasti. Olin juuri kuuntelemassa juurikin tuota kappaletta Spotifysta kun huomasin kommenttisi. :D